Novembertől a vendéglátóhelyek és a turisztikai attrakciók is csatlakoznak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz (NTAK), ezáltal Magyarország legátfogóbb, valós idejű big data állománya segíti a magyar turizmus fejlődését. A célokat a Magyar Turisztikai Ügynökség és a szakma meghatározó képviselői közös nyilatkozat aláírásával erősítették meg.
A vendéglátóhelyek és az attrakciók csatlakozásával a teljes szektorról valós kép áll rendelkezésre jövő év második felétől. Ennek köszönhetően pontosan következtetni lehet majd arra, hogy célzottan kinek, hol és milyen üzenetekkel induljanak kampányok, hol érdemes további fejlesztéseket támogatni. A Magyar Turisztikai Ügynökség a hazai turizmus szolgáltatóival közösen azon dolgozik, hogy az ágazat minden területén megvalósuljon a digitális átállás, és a szereplők felkészüljenek a továbblépésre egy korszerű, eredményes jövő felé. Ez a folyamat most újabb mérföldkőhöz érkezett.
A turizmus törvény módosításának jelentős eleme, hogy a szállásszektort (42 000 szálláshely naprakész adatai) követően a vendéglátóhelyek és az attrakciók is csatlakoznak az NTAK-hoz. Az átállás után látjuk a vendéglátóhelyek kapacitásait, a kihasználtságot és a főbb fogyasztási kategóriákat, mindez érdekes összefüggésekre világít rá. Az attrakcióknál látható lesz, mikor, milyen típusú jegyet vásárolnak, mivel fizetnek, és a jegyet mikor használják fel. A rendszer nemcsak a múzeumokra, kastélyokra, várakra terjed ki, hanem a fesztiválokra, fürdőkre is, azaz mindenre, ahol jegyértékesítés zajlik. A regisztráció novembertől, az adatszolgáltatás 2022. júliusától indul el.
A Kormány stratégiai célként tűzte ki a turizmusban az innovatív technológiai megoldások és folyamatok kialakítását, valamint a digitális attitűd fejlesztését. A mostani lépés is ezt szolgálja. Mindez nagyban hozzájárul, hogy a turizmus a magyar gazdaság valódi húzóágazata legyen.
NYILATKOZAT A JÖVŐ ADATVEZÉRELT TURIZMUSÁÉRT
A digitalizáció megkerülhetetlen, ha az ágazat hosszú távú versenyképessége, fenntarthatósága és hatékonysága a cél, ma már elengedhetetlen a szektorban dolgozó vállalkozások számára.
A Magyar Turisztikai Ügynökség a hazai turizmus szolgáltatóival közösen azon dolgozik, hogy az ágazat minden területén megteremtse a digitális átálláshoz szükséges feltételeket, a szereplők felkészüljenek a továbblépésre egy fejlettebb, korszerűbb és eredményesebb jövő felé. Ennek érdekében a megújult Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia soha nem látott fejlődési utat jelöl ki, amelynek középpontjában az adatvezérelt ágazatirányítás áll.
Magyarország a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ bevezetésével élen jár ebben a folyamatban. Az NTAK 2019-es elindulása óta a teljes szálláshely-szolgáltatói szektor belépett a digitális adatrögzítés 21. századi világába. A naponta érkező statisztikai adatok egyedülálló lehetőséget biztosítanak a turisztikai marketingaktivitások és a támogatások tervezéséhez.
Most egy következő, jelentős mérföldkőhöz érkezett a turisztikai szakma. Az aláírók a rendszerhez való csatlakozással hozzájárulnak ahhoz, hogy a teljes szektort érintően naprakész információk álljanak rendelkezésre, ezzel is támogatva a magyar gazdaság fejlődését.
Az eszközök változnak, de a célok változatlanok:
azért dolgozunk, hogy minél több vendéget fogadhassunk,
az ágazat hivatást, megélhetést biztosítson több százezer embernek,
a turizmus legyen ismét a magyar gazdaság húzóágazata.
Meggyőződésünk, hogy a hazai vendéglátó üzletek és turisztikai attrakciók bekötése a rendszeres, digitális adatszolgáltatás rendszerébe a szektor közös érdeke. A hazai turizmus csak akkor válhat a jövő igazi húzóágazatává, ha megvalósul a teljes körű, online adatszolgáltáltatás. Hisszük, hogy az összefogás új lendületet ad a turizmus vendéglátás ágazatnak. A siker rajtunk múlik, a célt ismerjük. Új korszak kezdődik a hazai turizmusban.
Comments