
GarconGO, Új beépített funkciójának bemutatása
A GarconGO adatbázisában szereplő összes partner szoftverét frissítettük, így az Angel Shot gomb mostantól elérhető a GarconGO teljes partnerhálózatában:
Diszkrét segítséghívás: A pincér vagy pultos egyetlen érintéssel, a vendég mellett maradva jelezheti a többi kollégának és akár a vendéglátóhely vezetőinek is, hogy segítségre van szükség. A gomb megnyomásával az üzlet összes nyomtatóján megjelenik a felirat: „SEGÉLYKÉRÉS – ANGEL SHOT”.
A segélykérés leadásával a háttérben dolgozó személyzet a pincérrel/pultossal együttműködve a vendég védelme érdekében meg tudja tenni a szükséges lépéseket.
MIÉRT VAN RÁ SZÜKSÉG? SZEMLÉLETFORMÁLÓ SEGÉDLET A CSAPATNAK
Miért fontos az Angel Shot?
-
Empátia: A vendéglátóhelyekre és rendezvényekre érkező vendégek védelmét szolgálja.
-
Diszkréció: A cél, hogy a segítségnyújtás észrevétlen legyen más vendégek/esetleg a jelen lévő bántalmazó számára.
-
Gyorsaság: Egyetlen gombnyomás, és elindulhat a vendég biztonságba helyezése és a hatóságok értesítése.
-
Csapatmunka: A protokoll csak akkor működik, ha mindenki tudja, mi a feladata.
Milyen helyzetekben lehet szükség Angel Shotra?
-
Ha a vendéget zaklatják (verbálisan, fizikailag vagy szexuálisan),
-
ha a vendég nem tud biztonságosan távozni,
-
ha bántalmazzák, megfélemítik és csak így tud segítséget kérni.
Kommunikációs javaslat a személyzetnek
-
Soha ne mondj olyat, ami felfedheti a helyzetet
(„Te most tényleg egy Angel Shotot kértél?”). -
Használj semleges mondatokat:
„Rendben, mindjárt hozom.”
„Megkérem a kollégámat, hogy segítsen”
“Értem, máris kollégám intézi.”
A SZEMÉLYZET TEENDŐI – LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE
1. Ismerd fel a jelet!
Ha egy vendég Angel Shotot rendel, azonnal aktiváld a protokollt. Ne kérdezz rá vissza, és ne ess pánikba, folytasd a munkád!
2. Nyomd meg a GarconGO „Angel Shot” gombját!
Ezzel leadod a segélykérést a háttérben dolgozó kollégáknak, vezetőnek, hogy azonnal lehessen cselekedni.
3. Reagálj, nyújt biztonságot!
Az értesítést kapó vagy az üzletben erre kijelölt személy (pl. üzletvezető, pultos, biztonsági) azonnal a vendéghez megy, és diszkréten biztonságos helyre kíséri.
4. Mérd fel a helyzetet, ismerd meg a problémát!
Miután diszkréten a vendéget félreviszed egy csendesebb helyre, próbálj vele finoman kommunikálni, hogy megtudhasd, mi a probléma.
5. Szükség esetén értesítsd a hatóságokat!
Ha a helyzet súlyos vagy bűncselekmény gyanúja merül fel, azonnal hívjátok a 112-t.
6. Oszd meg a többiekkel a tapasztalataid!
Az incidens után jegyezd fel a részleteket, beszéljétek át a kollégákkal mi történt, és milyen intézkedésre volt szükség.






